حمله DDoS به DNS موجب بروز مشکل در سایت Amazon شد

حمله DDoS سایت Amazon و سرویس‌های تحت وب آن را در بعد از ظهر چهارشنبه 23دسامبر از دسترس خارج كرد. این حمله که در واقع DNS این سایت را مورد حمله قرار داده بود درست در زمانی رخ داد که مردم آمریکا برای آخرین خریدهای online پایان سال به این سایت هجوم آورده بودند.
بر اساس بررسی‌ها اولین مشکلات در ساعت 5:43 بعدازظهر بروز کرده و از این زمان مشتری‌ها به خدماتonline  این سایت دست‌رسی نداشته‌اند و این مشکل تا ساعت 6:38  بعدازظهر نیز ادامه پیدا کرده است.

اگرچه صاحبان شرکت ارایه دهنده خدمات DNS به این سایت از ساعتی قبل از بروز این مشکل اطلاع داشته‌اند و می‌گویند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف كرده‌اند و این اختلال را تنها مربوط به ساکنان کالیفرنیای شمالی می‌دانند و می‌گویند در باقی نواحی سایت در دسترس کاربران بوده است، سایر کاربران آمریکای شمالی نیز مشکل مشابهی را تجربه کرده اند و احتمالا شرکت‌های ارایه دهنده خدمات DNS آنها نیز مورد این حمله DDoS واقع شده بوده‌اند .

این قطعی بر روی سرورهای  بازرگانی الکترونیک شرکت مادرAmazon نیز تاثیر داشته است و آن‌ها را نیز در این مدت زمانی خارج از دسترس کرده است به جز Amazon سایت‌های دیگری نیز مانند Second Life نیز درگیر مشکل مشابهی بوده‌اند.

منبع: Computer World


ایمیل خود را وارد کنید:


Delivered by FeedBurner

0 نظرات:

Post a Comment