Chrome در رقابت مرورگرها بر safari غلبه کرد

مرورگر  chromeشرکت گوگل، مرورگر  safariاپل را پشت سر گذاشت تا -بر اساس گزارش تحلیل اینترنت، شرکت -Net Applications به مقام سوم در بین محبوب‌ترین مرورگرها در سراسر دنیا دست یابد.
Chrome گوگل تازه پانزده ماه است که به بازار ارایه شده است و بر اساس تحلیل‌های آماری در ماه نوامبر 93/3% از کاربران از این مرورگر استفاده می‌کردند که در ماه دسامبر به 63/4% رشد پیدا کرد و safari که در ماه نوامبر 36/4% بود به عدد 46/4% در ماه دسامبر دست یافت و مقام سوم خود را به chrome واگذار كرد.
IE مایکروسافت با در دست داشتن سهم 69/62% غول این رقابت به شمار می‌آید که فاصله زیادی را با رقیبان خود حفظ کرده است. هرچند بر اساس آمارها مقداری کاهش از ماه نوامبر که این عدد 62/63% بوده است شاهد هستیم.
در مقام دوم Fire fox شرکت موزیلا با در دست داشتن 61/24% قرار دارد که این مرورگر نیز کاهشی بسیار جزیی را نسبت به آمار ماه نوامبر -که عدد72/24% بوده است- شاهد بوده است و با این حال این رقم نیز برای یک مرورگر open source رقمی قابل قبول  محسوب می‌شود.
در رده پنجم نیز opera  با داشتن 40/2% قرار دارد و در ادامه پس از این پنج مرورگر تعداد زیادی مرورگر قرار دارند که آمارشان کمتر از 1% هستند قرار دارد.
Net Applications این آمارها را از 160 میلیون بازدید کننده شبکه وب سایت‌های اینترنتی  که با این شرکت همکاری می‌کنند به دست آورده است.
منبع: Channel Web


ایمیل خود را وارد کنید:


Delivered by FeedBurner

0 نظرات:

Post a Comment