آموزش نوشتن شعار در تسک بار

آموزش نوشتن شعار در تسک بار

برای نوشتن شهار در قسمت تسک بار ابتدا یک فایل در یک قسمت از کامپیوتر ایجاد کنید.
سپس نام آن فایل را هر شعاری که می خواهید در قسمت تسک بار باشد بگذارید.
بر روی تسک بار کلیک راست کرده و گزینه ی new toolbar را از قسمت toolbars انتخاب کنید.
سپس مکان فایل ایجاد شده را انتخاب کرده و کلید ok را انتخاب کنید.
حالا شعار شما در قسمت تسک بار فرار خواهد گرفت.

بالاترين سهم تبلیغات اینترنتی متعلق به شبكه‌هاي اجتماعي

بالاترين سهم تبلیغات اینترنتی متعلق به شبكه‌هاي اجتماعي

آمارها نشان مي‌دهند كه در آمريكا از هر پنج تبلیغ نمایش داده شده در اینترنت يكي مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و Myspace است.

بر اساس آمارهای تحلیلی ارایه شده توسط شرکتComscore ، پیشرفت بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌ي گسترش تبلیغات اینترنتی به خاطر مقبولیت این شبکه‌ها در ميان تبلیغ کنندگان مارک‌های تجاری مختلف است.

همچنین این شرکت به افزایش رقابت بین شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایي مانند: Yahoo و AOL که هم‌اکنون سال‌هاست که در صدر جدول تبلیغات اینترنتی برای مارک‌های تجاری مختلف قرار دارند، اشاره كرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکتComscore ، شبکه‌های اجتماعی در ماه جولای 1/21% از کل تبلیغات اینترنتی را به دست آورده‌اند و از این میان 80% این تبلیغات متعلق به Face book و Myspace بوده است.

به گفته کارشناسان از آن جا که تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مخاطبی بسیاري دارند، در مقابل پرداخت هزينه‌اي مناسب احتمال مشاهده‌ي متناوب تبلیغات بسیار زياد مي‌شود. در نتیجه تبلیغ کنندگان مارک‌های تجاری مختلف را به سمت استفاده‌ي هرچه بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات سوق می‌دهد.

همچنین قیمت تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به مراتب کم‌تر از تبلیغات در صفحات Yahoo یا AOL است. در نتيجه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار باصرفه‌تر خواهد بود.

شاید این موارد در مورد شرکت‌های کوچک چندان قابل توجه نباشد اما در مورد شرکت‌های بزرگ با تبلیغات گسترده، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بسیار با صرفه‌تر خواهد بود.

استفاده از اینترنت برای نجات جنگل‌های بارانی

استفاده از اینترنت برای نجات جنگل‌های بارانی
فعالان محیط زیست در یک اقدام جدید از اینترنت به عنوان گزینه‌ای جدید برای حفظ جنگل‌های بارانی استفاده می‌کنند و دو شرکت Dell و Starbucks در این زمینه با آن‌ها همکاری می‌کنند.
این گروه قرار است روز دوشنبه تشکیل یک شبکه اجتماعی جدید با نام Team Earth را اعلام كنند که اعضا آن شامل فعالان بازرگانی، NGOها و سیاست‌مداران و دانشجویان خواهد بود. هدف اين گروه مبارزه با قطع درختان استوایی است.
Team Earth قرار است در ماه نوامبر فعاليت خود را شكل دهد. اما بنا به تصمیم برنامه‌گذاران آن قرار شده است که اعلام عمومی آن هم‌زمان با گردهمایی سران دنیا در نیویورک برای مجمع عمومی سازمان ملل انجام گیرد. به گفته مدیران آن اکنون زمانی است که لازم است رهبران دنیا در این مورد تصمیم‌گیری کنند. بنابراین تاخیر در مساله عمومی‌سازی آن جایز نيست و بايد در این بازه زمانی فعالیت‌های مربوط به آن انجام گیرد.
مدیرعامل شرکت Starbucks، هدف از همکاری در این تیم را همگرا کردن فعالیت‌های گروه‌های کوچک برای حصول نتایج سریع‌تر و به‌تر برای حفظ محیط زیست می‌داند.
به گفته‌ي وی شرکت‌ها و بازرگانان بايد در قبال مسایل محیط زیست احساس مسولیت بیش‌تری بکنند؛ زیرا مشتریان و مصرف‌کنندگان‌شان با این مساله ارتباط مستقیمی دارند و به نظر او برای رسیدن به تجارت پایدار بايد بین سوددهی و مسولیت‌های اجتماعی تعادل برقرار كرد.
به همین منظور این شرکت تبدیل ساختمان‌های خود را بر اساس استانداردهای ساختمان سبز تا سال 2012 و افتتاح تمام مراکز جدید خود بر اساس این استاندارد را در برنامه خود قرار داده است و آن را حرکت فردی این سازمان برای رسیدن به این هدف می‌داند که برای رسیدن به نتیجه بايد به حرکت جهانی تبدیل شود.
Team Earth از سایت خود و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook وTwitter ، برای جلب حمایت از سراسر دنیا استفاده خواهد كرد. آن‌ها همچنین در زمینه تغییرات آب وهوایی و حفظ منابع آبی و سلامت عمومی فعالیت خواهند كرد.

جی پی آر اس چیست؟

GPRS چیست؟


GPRS (جی پی آر اس) مخفف کلمات General Packet Radio Service (یا خدمات رادیویی بسته های اطلاعاتی) است که با به کارگیری این تکنولوژی در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتی نظیر مرور در اینترنت، ایمیل، ارتباطات تصویری، پیام های چند رسانه ای و خدمات مبتنی بر مبدا را فراهم می کند. این سرویس به شبکه ها این امکان را می دهد که خدمات اینترنتی پر ظرفیت را به صورت دائمی و بدون وققه، به مشترکان خود ارائه دهند.برای استفاده از این تکنولوژی، شما باید PDA یا موبایلی داشته باشید که GPRS را پشتیبانی کند تا به شرکتی که سرویس GPRS را ارائه می کند، دسترسی پیدا کنید. GPRS به صورت کلی سه مزیت برای مشترک خود به ارمغان می آورد: - اول اینکه امکان می دهد تا همواره ارتباط خود را با اینترنت حفظ نمایید و لازم نیست برای برقراری هر ارتباط، هر بار به شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت متصل گردید. - دوم اینکه GPRS به صورت ذاتی دارای سرعت به مراتب بالاتری نسبت به خطوط ارتباطی داده معمولی در موبایل می باشد.
خطوط معمولی موبایل، حداکثر دارای سرعت 9.6 کیلوبیت در ثانیه می باشند و در صورت استفاده از سرویس High-Speed Circuit Switched Data یا همان HSCSD حداکثر می توانند از سرعت 1.44 کیلوبیت در ثانیه بهره ببرند. در صورتی که GPRS می تواند تا سرعت 56 کیلو بیت در ثانیه شما را به اینترنت متصل نماید. - سومین و اصلی ترین مزیت GSRP این است که شما مبلغ ارتباط خود را بر اساس مقدار اطلاعات ورودی و خروجی به شرکت ارائه دهنده سرویس می پردازید و نه بر اساس مدت زمانی که به اینترنت متصل هستید. این به آن معنا است که ممکن است شما تمامی روز به اینترنت متصل باشید اما فقط در هنگام ارسال یک پیغام، مبلغی را پرداخت کنید.
سیستم GPRS چه تفاوتی با GSM دارد؟ در سیستم GPRS یک لایه Packet-Switched به شبکه GSM موجود موبایل اضافه می شود. در واقع GPRS یا نسل 2.5 تلفن های همراه، یک سرویس رادیویی بی سیم، جهت ارسال دیتا است که به نوعی یک مرحله میانی بین GSM (نسل دوم) و UMTS (نسل سوم) شبکه های مخابرات سیار است که امکان ارسال دیتا را با سرعت 171.2 کیلو بیت بر ثانیه، امکان پذیر می سازند. برای مطالعه بیشتر دراین مورد به سایر مقالات سایت میکرو رایانه مراجعه نمایید. بدین ترتیب سیستم GPRS، پهنای باند وسیع تر و امکانات رادیویی بیشتری را در اختیار مشترکین قرار می دهد تا ارسال دیتا با سرعت بیشتری انجام شود، که این مقدار 3 برابر حداکثر سرعتی است که کاربران می توانند از شبکه های تلفن ثابت، اطلاعات دریافت کنند و تقریبا بیش از 10 برابر سرعت ارسال دیتا در شبکه فعلی GSM است. استاندارد اصلی GSM در سال 1991 به وجود آمد که به نسل دوم یا G2 شهرت یافت. بعدا استانداردسازی GPRS ابتدا در سال 1994 توسط ETST/SMG انجام شد و سپس در سال 1997 مجموعه مشخصات آن توسط SMG#25 مورد تایید قرار گرفت و سرانجام در سال 1999 تکمیل گردید. خدمات GPRS از این تاریخ به بعد رو به گسترش بوده است.
کاربردهای GPRS پست الکترونیکی
با توجه به ارتباط دائمی با اینترنت در سیستم GPRS و پرداخت هزینه به ازای اطلاعات ارسالی و دریافتی، شما می توانید نامه های الکترونیکی خود را در هر زمان با حداقل هزینه و حداکثر سرعت دریافت و یا به آنها پاسخ دهید. پیغام های لحظه ای
ارتباط دائمی به اینترنت به شما امکان می دهد تا همواره پیغام های فوری خود را که توسط نرم افزار های Chat فرستاده می شوند، در هر لحظه دریافت و به آنها پاسخ دهید. یعنی شما می توانید با هرکدام از برنامه های IRC/ICQ/Yahoo Messenger/MSN Messenger/AOL Messenger و... در تمامی مدت روز بهره ببرید. MMS
تنها بستری که شما می توانید از امکانات صدا، تصویر و ویدئو در سیستم MMS یا Multimedia Messaging Service (که نسخه پیشرفته SMS می باشد) به طور کامل بهره مند شوید، GPRS می باشد. مرور سایت های وب
همچون دیگر خدمات، شما توسط GPRS می توانید تقریبا با سرعتی معادل خطوط تلفن معمولی، یعنی 56 کیلوبیت در ثانیه، صفحات مورد علاقه خود را مرور کنید. WAP (کارهای گروهی)
GPRS به شما امکان می دهد تا همواره به تقویم کاری و یا اطلاعات اشتراکی همکاران خود دسترسی داشته باشید.
کارائی و عملکرد GPRS

شبکه هایی که دارای هسته GPRS می باشند به وسیله سیستم های IS-136TDMA-3G توسعه یافته اند و پیش بینی می شود که برای سیستمهای نسل سوم (3G) به صورت شبکه مرکزی درآیند. برای این که شبکه های موجود با سرویس GPRS سازگاری داشته باشند کانال های رادیویی به شکل جدیدی تعریف شده و عمل تخصیص این کانال ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می باشند به این معنی که از یک تا هشت تایم اسلات را می توان به یک کاربر تخصیص داد و یا چندین کاربر فعال را به صورت اشتراکی به یک تایم اسلات اختصاص داد. در کنار انعطاف پذیری اختصاص کانال ها عمل تخصیص Downlink و Uplink نیز به صورت جداگانه انجام می شود. منابع رادیویی به طور دینامیکی بین سرویس های مکالمه و دیتا می تواند به اشتراک گذاشته شود و به عنوان تابعی از بار ترافیکی، علایق و ترجیحات اپراتور عمل نماید. در سرویس GPRS برای این که بتوان به ازای هر کاربر میزان bit rate را به جای 9kb/s تا بیش از 150kb/s ارائه نمود روشهای کدینگ گوناگونی ارائه شده و همچنین ذخیره سازی GPRS به صورت سریع (GPRS fast reservation) به شکلی طراحی شده که بتوان انتقال بسته ها را در فاصله زمانی 0.5 تا 1 ثانیه شروع نمود. عملیات امنیتی در مورد GPRS معادل امنیت سازی در شبکه GSM می باشد به شکلی که عملیات تصدیق اطلاعات مشترکین و الگوریتم های رمز نگاری یا Ciphering Algorithms برای انتقال بسته های داده به شکل بهینه مشابه با GSM انجام می شود.

با توجه به سرعت و کارایی بالای GPRS در تحویل اطلاعات در مقصد باید اذعان نمود که این سرویس نسبتأ ارزانتر از Circuit Switched data یا همان SMS (یا CSD) تمام می شود.




نسل چهارم تلفن‌های همراه

نسل چهارم تلفن‌های همراه

شبکه‌های نسل چهارم یا ‏G‏4 ، نامی است که به ‏سیستم‌های موبایل مبتنی بر ‏IP‏ که دسترسی را از طریق یک ‏مجوعه از واسطه‌های رادیویی تامین می‌کنند، داده شده ‏است. شبکه ‏G‏4 برقراری بهترین سرویس اتصال، رومینگ و ‏فراگشت بی سیم را ارائه می‌کند و از طرف دیگر چندین ‏واسط دسترسی رادیویی مانند بلوتوث، HIPERLAN، WLAN و GPRSرا به یک شبکه واحد که کاربر از ‏آن استفاده می‌کند تبدیل خواهد کرد.‏ همچنین 4G باید اجازه برقراری ارتباط بین هر فردی در هر جای زمین را فراهم نماید که شما در هر زمان بتوانید از سرویس‏های دلخواه و شبکه‏های دلخواه خود پشتیبانی بگیرید.

ابزاری که در این راستا قابل استفاده‌است رادیو نرم ‏افزار) می¬باشد. رادیوهای ‏SDR‏ دستگاه‌هایی ‏مانند تلفن‌های سلولی، ‏PDAها، ‏PCها و تمامی محدوده ‏سایر دستگاه‌ها را برای دریافت امواج هوایی به منظور ‏رسیدن به بهترین متد ممکن ارتباطی، با بهترین قیمت آماده ‏و امکان‌پذیر می‌سازد. در یک محیط ‏SDR، توابعی که ‏سابقاً، فقط در سخت افزار اجرا می‌شدند، مانند ‏تولید سیگنال رادیویی انتقال و تنظیم سیگنال ‏رادیویی دریافت و غیره، به وسیلة نرم افزار انجام ‏می‌شوند. بنابراین رادیو قابل برنامه ریزی بوده و ‏قادر به ارسال و دریافت سیگنال در یک محدوده وسیع ‏فرکانسی است. ‏ از جمله مشخصات نسل چهرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سرعت بالا: سیستم‌های ‏G‏4 باید سرعت پیک بیش از ‏ ‏100 مگابیت بر ثانیه را در حالت ساکن، و میانگین ‏20 مگابیت بر ثانیه را در حال ‏حرکت ارائه دهند.

‏ ‏• ظرفیت بالای شبکه: ظرفیت شبکه باید حداقل 10 ‏برابر بیشتر از سیستم‌های ‏G‏3 باشد. که این ظرفیت زمان ‏دانلود‏ یک فایل ‏‏10 مگابایتی را در سیستم‌های ‏G‏4 به 1 ‏ثانیه کاهش می‌دهد که این زمان در سیستم‌های ‏G‏3 معادل ‏‏200 ثانیه برآورد شده‌است. از طرف دیگر قابلیت ‏ارائه ویدئو با کیفیت بالا به تلفن‌ها و تجربة واقعیت ‏مجازی در صفحات نمایش گوشی‌ها را نیز ارائه می‌کند.

‏ ‏•فراگشت سریع و بیسیم بین شبکه‌های مختلف: ‏شبکه‌های بی‌سیم ‏G‏4 باید از جابه¬جایی عمومی بین شبکه‌های ‏موبایل و شبکه‌های بی‌سیم مختلف پشتیبانی کنند.


‏•‏پشتیبانی ازچند رسانه‌های نسل جدید: شبکة ‏G‏4 باید قادر به پشتیبانی از مقدار زیاد دیتای ‏انتقالی با سرعت بالا و با هزینة پایین‌تر از هزینه‌های ‏معمول باشد. ‏ هدف ‏G‏4 این است که تکثر و فراوانی موجود در بین ‏شبکه‌های موبایل را با یک شبکة مرکزی استاندارد ‏جهانی که مبتنی بر ‏IP‏ باشد و بتواند ویدئو، دیتا و ‏صوت را پشتیبانی کند، جایگزین نماید که این کار ‏سرویس‌های یکپارچه صوت، تصویر و دیتا را برای تمامی ‏میزبانان موبایل که کاملاً بر مبنای ‏IP‏ هستند، تأمین ‏خواهد کرد. ‏

بررسی گوشی Nokia N97 mini


بررسی گوشی Nokia N97 mini
روز به روز به سربازهای ارتش گوشی های تمام لمسی هوشمند نوکیا افزوده می شود و
Nokia N97 mini جدیدترین سربازی است که به این جمع پیوسته است. این شرکت فنلاندی ها به جای طراحی محصولات جدید در حال تجدید نظر روی محصولات خود و بهینه کردن آنهاست.
نخستین نشانه تغییر سیاست های نوکیا بود که قابلیت های ویژه ای ارائه نمی کرد و در آن نوکیا تنها در پی بهبود کارآیی کلی گوشی بود. گرچه نخستین گوشی لمسی گران قیمت سری 60 فضای کافی برای رشد سایر گوشی ها را هم باز گذاشته است و نوکیا تصور می کند که نسخه کوچکتر این گوشی می تواند این فضای خالی موجود در کارنامه اش را پر کند.

ویژگی های کلیدی

  • صفحه نمایش کشویی 3/2 اینچی لمسی مقاومتی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن360*640 پیکسل
  • دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل سیمبین 9.4 به همراه ویرایش پنجم رابط کاربری S60 و پیمایش حرکتی
  • صفحه کلید تمام QWERTY کشویی
  • پردازنده 434 مگاهرتزی ARM 11 و 128 مگابایت حافظه RAM
  • پشتیبانی چهاربانده از GSM و 3G و پشتیبانی از HSDPA با سرعت 3.6 مگابیت در ثانیه
  • Wi-Fi و گیرنده داخلی GPS با عملکرد AGPS
  • قطب نمای دیجیتال
  • حافظه داخلی هشت گیگابایتی
  • اسلات کارت حافظه microSD با پشتیبانی از microSDHC
  • سنسور شتاب سنج
  • سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد و خروجی تلویزیون
  • رادیو FM استریو با پشتیبانی از RDS
  • پورت microUSB و بلوتوث استریو نسخه 2.0
  • پشتیبانی مرورگر وب از فایل های فلش و جاوا
  • کیفیت خوب خروجی صدا
  • مرورگر اسناد آفیس

نقاط ضعف اصلی

  • رابط کاربری لمسی S60 هنوز مشکلاتی دارد
  • رابط و قابلیت های دوربین قدیمی هستند
  • عدم پشتیبانی از فایل های ویدیویی DivX/XviD
  • عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند
  • عدم امکان ویرایش فایل های آفیس بدون پرداخت هزینه ای اضافی
  • عدم وجود محافظ لنز دوربین
  • نبود فرستنده FM

Nokia N97 mini در برابر Nokia N97

  • اندازه کوچکتر 14.2*52.5*113 میلی متر و حجم 75 سی سی در برابر15.9*55.3*117.2 میلی متر و حجم 88 گرم)
  • وزن کمتر(138 گرم در برابر 150 گرم)
  • صفحه نمایش کوچکتر (3.2 اینچ در برابر 3.5 اینچ)
  • باتری کوچکتر (1200 میلی آمپر در برابر 1500 میلی آمپر)
  • نبود محافظ لنز دوربین
  • نبود فرستنده FM
  • کلید های جهت نما به جای کلید چندجهته

Nokia N97 mini وظیفه مشخصی دارد و برای نوکیا روشن است که این گوشی قطعا با Nokia N97 مقایسه خواهد شد. تفاوت قیمت این دو گوشی ، حتی در صورت عرضه همزمان آنها می تواند موجب تعدیل قیمت و قدرت آنها در بازار شود.

کاربرانی که استفاده از N97 را به دلیل حجم و وزنش مشکل یافته اند ، از کاهش اندازه صفحه نمایش و بدنه گوشی استقبال می کنند . امیدواریم این گوشی غیر از اندازه و قیمت ، قابلیت های دیگری هم در آستین داشته باشد تا بتواند تفاوت خود را با N97 نشان دهد. در ادامه مطلب به بررسی محتویات جعبه و طراحی ظاهری گوشی خواهیم پرداخت.

محتویات جعبه

بین محتویات جعبه گوشی های Nokia N97 mini و Nokia N97 تفاوت زیادی وجود ندارد. اما برخی از این محتویات برای پایین نگهداشتن قیمت از سوی نوکیا حذف شده اند. با این حال تقریبا همه چیزهای مورد نیاز کاربران پوشش داده شده اند اما هیچ سورپرایزی در این جعبه پیدا نخواهید کرد.

یک شارژر و یک کابل انتقال داده به علاوه ی یک هدست که طراحی خوبی دارد و برای اولین بار است با گوشی های نوکیا ارائه می شود در این جعبه به چشم می خورند. این هدست بسیار جذاب است اما متاسفانه یک تکه است. به همین دلیل تنها می توانید هدست را تعویض کنید و در این صورت کنترل موزیک موجود را از دست خواهید داد. حداقل چند گوشی همراه با این هدست عرضه می شود و می توانید از میان آنها ، هر کدام را که بهتر با گوش شما سازگار است ، برگزینید.

هیچ قلمی در بین محتویات بسته Nokia N97 mini به چشم نمی خورد اما نبود آن هم به ندرت احساس خواهد شد.

Nokia N97 mini ابعادی معادل 14.2*52.5*113 میلی متر دارد و حجم کلی آن 75 سی سی است. این اعداد به تنهایی زیاد جالب توجه نیستند اما در مقایسه با Nokia N97 که ابعادی معادل 15.9*55.3*117.2 میلی متر داشت ، نشان دهنده ابعاد فوق العاده آن هستند.

البته حذف برخی امکانات و قابلیت ها چون کاهش کیفیت صفحه نمایش یا حذف کلیدهای 4 جهته از صفحه کلید QWERTY گوشی برای پایین نگاه داشتن قیمت گوشی صورت گرفته است اما کارآیی کلی همچنان حفظ شده است و این بار شما با گوشی کوچک تر و فشرده تری روبرو می گردید.

در بین گوشی های کشویی هوشمند دارای صفحه کلید QWERTY ، Nokia N97 mini براحتی در میان کوچکترین این گوشی ها قرار می گیرد. گوشی غیرلمسی E75 تنها گوشی است که به طرز قابل توجهی از N97 mini کوچکتر است اما به ازای این کاهش اندازه ، امکانات بسیاری در آن نادیده گرفته شده اند.

وزن 138 گرمی گوشی بهبود دیگری نسبت به Nokia N97 است که وزنی معادل 150 گرم داشت. نسخه mini هنوز هم همان احساس استحکام را حفظ می نماید اما وزن کمتری دارد. گرچه تفاوت 12 گرمی وزن گوشی نمی تواند عامل تعیین کننده ای برای خریداران باشد. مسلما نوکیا هم چنین انتظاری داشته است چراکه در غیر این صورت می توانست از پلاستیک برای کاور باتری استفاده کند و باز هم وزن گوشی را کاهش دهد.

طراحی

اگر به این گوشی به تنهایی و از نزدیک نگاهی بیندازید به سختی متوجه تفاوت آن با Nokia N97 خواهید شد. مهندسین نوکیا زمان زیادی برای طراحی مجدد گوشی نداشته اند و سعی کرده اند تا بیشتر این زمان را صرف طراحی قسمت پشتی گوشی کنند.

طراحی Nokia N97 بسیار راضی کننده بود و تنها نارضایتی ما در مورد استفاده از پلاستیک در تمام بدنه گوشی بود که با توجه به قیمت و وضعیت آن زیاد جالب به نظر نمی رسید. البته این بار نوکیا توجه بیشتری به خرج داده است و کاور باتری را از جنس فلز در نظر گرفته است. محافظ لنز دوربین هم برداشته شده است و دیگر دیده نمی شود.

کیفیت پلاستیک استفاده شده در قسمت های دیگر بدنه Nokia N97 mini هم بسیار راضی کننده است. این پلاستیک از همان جنسی است که در بدنه گوشی هایی چون Nokia N86 8MP و N97 به کار گرفته شده بود. این پلاستیک در عین استحکام فوق العاده اش ضد اثر انگشت هم هست و می تواند در استفاده های معمولی در برابر خراش ها هم مقاومت کند.

نمای جلویی Nokia N97 mini با صفحه نمایش لمسی مقاومتی آن که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد ، اشغال شده است. این صفحه نمایش همان رزولوشنی را ارائه می دهد که برادر بزرگترش عرضه می کرد(360*640 پیکسل) اما ابعاد این صفحه نمایش از 3/5 اینچ به 3/2 اینچ کاهش پیدا کرده است. استفاده از رزولوشن nHD در این گوشی موجب می شود که بتوان تقریبا هر استفاده ای از این صفحه نمایش کرد اما هنوز هم شاید برخی از کاربران استفاده از رزولوشن WVGA را که توسط تولیدکنندگان دیگر ارائه می شود را ترجیح بدهند.

کیفیت تصاویر صفحه نمایش Nokia N97 mini همانی است که پیش از این در N97 شاهد بودیم. البته اندازه کوچکتر این صفحه نمایش باعث کاهش جذابیت آن می شود اما روشنایی و درخشندگی تصاویر در هر دوی این گوشی ها برابر است. اگر نوکیا هم مانند سامسونگ به استفاده از صفحه نمایش های LED روی می آورد که درخشندگی تصویر بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهند ، مسلما رضایت کاربران بیشتری را جلب می نمود.

Nokia N97 mini هم مثل سایر گوشی های لمسی S60 از صفحه نمایش لمسی مقاومتی استفاده می کند. این به آن معنی است که به کمی فشار روی صفحه برای تفهیم دستورات نیاز دارید اما امکان استفاده از قلم و دستکش به همراه این صفحه نمایش وجود دارد.

صفحه نمایش Nokia N97 mini حساسیت نسبتا بالایی دارد و غیر از گوشی های Samsung jet و Pixon 12 ، گوشی دیگری با صفحه نمایش لمسی مقاومتی ندیدیم که از آن بهتر عمل کند. به نظر می رسد که نوکیا تغییراتی در این صفحه نمایش انجام داده است تا حساسیت آن افزایش یابد و در این مورد N97 miniحتی برادر بزرگترش را هم پشت سر می گذارد. این صفحه نمایش باز خورد لامسه ای خوبی هم دارد که غلظت و شدت آن هم قابل تنظیم است.

خوانایی این صفحه نمایش در برابر تابش نور آفتاب هم با Nokia N97 برابری می کند . هر دوی این گوشی ها در این بخش عالی عمل می کنند. خوشبختانه خوانایی صفحه نمایش نسبت به گوشی های Nokia 5800 XpressMusic و 5530 XpressMusic بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

کلیدهای آغاز و پایان مکالمه حساس به لمس به اضافه یک کلید سخت افزاری منو در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند. نحوه قرارگیری این کلیدها درN97 mini دقیقا همانی است که پیش از این در Nokia N97 دیده بودیم.

خروجی صدای مخاطب و دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی در بالای نمای جلویی Nokia N97 mini قرار گرفته اند. یک سنسور نزدیکی و یک سنسور محدود کننده نور هم در این بخش دیده می شوند. سنسور نزدیکی گوشی در هر بار نزدیک شدن گوشی به گوش کاربر ، صفحه نمایش آنرا خاموش می کند.

عناصر عملکردی دیگری که در کناره های Nokia N97 mini قرار گرفته اند هم همان نحوه قرار گیری این کلیدها را در N97 دنبال می کنند. این به آن معنی است که کلید دوربین و کلیدهای تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند. کلید دوربین خوب است اما کلیدهای تنظیم صدا باز خورد چندان خوبی ندارند و در این قسمت هنوز هم جای بهبود وجود دارد.

در کناره سمت چپ گوشی ، پورت microUSB و کلید کشویی قفل صفحه نمایش دیده می شوند.اسپیکرهای استریو هم در بالا و پایین این کناره به چشم می خورند. از هیچ پوشش محافظی برای مراقبت از پورت USB گوشی استفاده نمی شود پس باید مراقب انباشته گرد و غبار در این قسمت باشید.

کلید روشن خاموش گوشی در بالای Nokia N97 mini قرار گرفته است و در کنار آن سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد قرار دارد. همانند سایر گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبین می توانید از کلید روشن/خاموش گوشی به منظور تغییر پروفایل فعال هم استفاده کنید.

در کناره پایینی گوشی تنها روزنه مخصوص بند گوشی قرا گرفته است .

بعد از باز کردن گوشی Nokia N97 mini ، صفحه کلید QWERTY گوشی که دارای سه ردیف کلید است در مقابل چشم شما نمایان می شود. کلیدهای این صفحه کلید نسبت به N97 کمی کوچکتر شده اند اما آنها هنوز هم اندازه نسبتا بزرگی دارند و فاصله مناسبی هم بین آنها تعبیه شده است تا حتی کار کردن با گوشی برای کاربرانی که دست های بزرگی هم دارند آسان باشد.

بازخورد کلید ها هم بسیار خوب است که موجب بالا رفتن سرعت در هنگام تایپ می شود. اما نباید از داشتن چنین صفحه کلیدی با سه ردیف زیاد به هیجان آمد. مشکل این است که این نحوه قرارگیری صفحه کلید را کمی شلوغ می کند که باعث می شود روی هر کلید دو کاراکتر قرار بگیرد و استفاده زیادی را از کلید تغییر دهنده (sym) مورد نیاز کاربران کند.

کلید چند جهته موجود در Nokia N97 در N97 mini حذف شده است و به جای آن چهار کلید جهت نمای مجزا قرار گرفته اند. این کلیدهای به همراه کلید enter که کار همان کلید مرکزی را انجام می دهد در سمت راست صفحه کلید جا گرفته اند.

با این نحوه قرارگیری کلید space کمی به میانه متمایل شده است و دسترسی به آن بسیار آسان است. با در نظر گرفتن این که این کلید یکی از پرکاربردترین کلید ها در هنگام تایپ متون است ، قرار گیری آن در این قسمت موجب افزایش سرعت تایپ می شود.

دوربین 5 مگاپیکسلی Nokia N97 در پشت گوشی و در کناره فلاش LED دوگانه آن قرار گرفته است. این بار از هیچ محافظی در این قسمت استفاده نشده است و بنابراین باید در هنگام استفاده از گوشی مراقب باشید که به آنها خراشی وارد نیاید.

با برداشتن کاور باتری یکی دیگر از تفاوت های Nokia N97 mini و Nokia N97 آشکار می شود. باتری BP-4D با کاهش 25% ظرفیت خود مواجه شده است و اکنون قدرتی معادل 1200 میلی آمپر دارد. مشخصا عملکرد آن هم تفاوت زیادی با برادر بزرگترش دارد. N97 mini می تواند در شبکه های نسل دوم در حالت آماده به کار تا 320 ساعت و در مکالمه تا حدود 7 ساعت و 10 دقیقه و در شبکه های نسل سوم در حالت آماده به کار تا 310 ساعت و در حالت مکالمه حدود 6 ساعت دوام بیاورد.

در زندگی واقعی ، Nokia N97 mini را هر 36 ساعت یکبار شارژ می کردیم اما ما استفاده بسیار شدیدی از گوشی در این مدت داشتیم. کاربران معمولی گوشی می توانند برای مثال هر سه روز یکبار گوشی خود را شارژ کنند.

اسلات کارت حافظه microSD هم در زیر کاور باتری Nokia N97 mini قرار گرفته است . این به آن معناست که هر بار که قصد تعویض کارت حافظه را داشته باشید باید این کاور را بردارید که مسلما کمی آزار دهنده خواهد بود. اما جنبه مثبت این بخش آن است که کارت های حافظه microSD با گنجایش 16 گیگابایت که در حال حاضر بیشترین ظرفیت موجود در بازار است ،براحتی می توانند توسط این گوشی اداره شوند.

کیفیت ساخت Nokia N97 mini بسیار راضی کننده است. با افزودن عناصری فلزی استفاده از آن از Nokia N97 هم لذت بخش تر است. متاسفانه مشکلی که در مکانیزم کشویی گوشی وجود داشت و آنرا در هنگام باز کردن ناهموار و سفت نشان می داد هنوز رفع نشده است. در ابتدا فنر موجود کمی سفت است اما با ادامه دادن ناگهان آزاد می شود و صدای بلندی هم ایجاد می کند. انتظار عملکرد بهتری از نوکیا در این قسمت می رفت.

این بار با بازکردن گوشی می توانید مشخصات آنرا در پشت گوشی ملاحظه نمایید.