بالاترين سهم تبلیغات اینترنتی متعلق به شبكه‌هاي اجتماعي

بالاترين سهم تبلیغات اینترنتی متعلق به شبكه‌هاي اجتماعي

آمارها نشان مي‌دهند كه در آمريكا از هر پنج تبلیغ نمایش داده شده در اینترنت يكي مربوط به شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و Myspace است.

بر اساس آمارهای تحلیلی ارایه شده توسط شرکتComscore ، پیشرفت بسیار زیاد شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌ي گسترش تبلیغات اینترنتی به خاطر مقبولیت این شبکه‌ها در ميان تبلیغ کنندگان مارک‌های تجاری مختلف است.

همچنین این شرکت به افزایش رقابت بین شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایي مانند: Yahoo و AOL که هم‌اکنون سال‌هاست که در صدر جدول تبلیغات اینترنتی برای مارک‌های تجاری مختلف قرار دارند، اشاره كرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکتComscore ، شبکه‌های اجتماعی در ماه جولای 1/21% از کل تبلیغات اینترنتی را به دست آورده‌اند و از این میان 80% این تبلیغات متعلق به Face book و Myspace بوده است.

به گفته کارشناسان از آن جا که تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مخاطبی بسیاري دارند، در مقابل پرداخت هزينه‌اي مناسب احتمال مشاهده‌ي متناوب تبلیغات بسیار زياد مي‌شود. در نتیجه تبلیغ کنندگان مارک‌های تجاری مختلف را به سمت استفاده‌ي هرچه بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات سوق می‌دهد.

همچنین قیمت تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به مراتب کم‌تر از تبلیغات در صفحات Yahoo یا AOL است. در نتيجه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار باصرفه‌تر خواهد بود.

شاید این موارد در مورد شرکت‌های کوچک چندان قابل توجه نباشد اما در مورد شرکت‌های بزرگ با تبلیغات گسترده، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بسیار با صرفه‌تر خواهد بود.

0 نظرات:

Post a Comment