نرم‌افزارهای Adobe هدف اولیه هکرها در 2010

سال 2009 به پایان رسید و سال 2010 فرارسید که بر اساس تقویم چینی سال ببر محسوب می‌شود اما گزارش‌ها ارایه شده توسط شرکتMcAfee نشان دهنده این مساله است که این سال، سال نرم‌افزارهای مخرب بر رویAdobe است.
البته به طور سنتی هدف هکرها بايد مایکروسافت باشد چرا كه به خاطر سلطه ویندوز بر بازار سيستم‌هاي عامل وهمچنین نرم‌افزار Office كه کاربرد گسترده‌ای در سراسر دنیا دارد و نيز مرورگر IE این شرکت، هکرها بايد این حوضچه را برای ماهی‌گیری انتخاب کنند.
در مراحل بعدی به سیستم عامل در حال گسترش MAC می‌رسیم و مرورگرهای Firefox و Chrome که آن‌ها را نیز اهدافی جذاب برای هکرها می‌دانند اما وجود نرم‌افزارهای Flash و Acrobat reader بر روی اکثر سیستم عامل‌ها و مرورگرها در سراسر دنیا آن‌ها را به اهدافی غیرقابل‌اجتناب برای هکرها تبدیل کرده است.
شرکت McAfee در این مورد گفته است: «سال‌هاست که محصولات مایکروسافت به عنوان هدف اولیه هکرها به شمار آمده‌اند، ولی در سال جاری شرکت Adobe در این زمینه بر مایکروسافت پیشی خواهد گرفت».
شرکت McAfee اضافه كردن ویژگی‌های زیاد به برنامه‌های Adobe را به تکرار اشتباه مایکروسافت در زمینه اضافه کردن ویژگی‌های زیاد به طور ناگهانی به IE شبیه دانسته است که نرم‌افزارهای این شرکت را به هدفی اجتناب‌ناپذیر برای هکرها تبديل می‌کند.
منبع: PC World



ایمیل خود را وارد کنید:


Delivered by FeedBurner

0 نظرات:

Post a Comment