مایکروسافت بازار جست وجوی چین را بالاترین اولویت خود می‌داند

چین یکي از بازارارهاي حیاتی برای تجارت جست‌وجوی تحت وب مایکروسافت است همان‌طور که برای دو رقیب دیگرش گوگل و Baidu بزرگ‌ترین بازار جست‌وجوی دنیا به شمار مي‌آيد.
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوي شرکت comscore، از زمانی که شرکت مایکروسافت نسخه انگلیسی زبان خود را در ژوئن سال گذشته ارایه کرده، توانسته است 3/10%از سهم بازار جست‌وجو در آمریکا را در ماه نوامبربه دست آورد اين آمار براي یاهو5/17% و براي گوگل 6/65% سهم بازار است.
مایکروسافت امید دارد که چنین جهش و رشد سریعی را نیز در نسخه چینی زبان سایتbing  که هم اکنون در مرحله تست بتا به سرمی‌برد و قرار است در ماه ژوئن نسخه اصلی آن ارایه شود، داشته باشد.
به گفته این شرکت بازار جست‌وجوی چین برای مایکروسافت هدفی استراتژیک محسوب می‌شود و بر همين اساس مرکز فناوری جست‌وجو در این کشور دایر خواهند كرد تا بتوانند بهتر نیاز کاربران چینی را درک کنند.
چین با 350 میلیون کاربر داراي بزرگ‌ترین بازار اینترنت در دنیا است و بسیاری از شرکت‌ها برای به دست آوردن سهم بیش‌تری از اين بازار با يكديگر رقابت مي‌كنند.
هم اکنون شرکت baidu که شرکتی چینی است با 3/63% از سهم این بازار در صدر و گوگل با 30% سهم بازار در مكان دوم است. مايكروسافت در رقابت با اين دو رقيب سرسخت راهی دشوار در پيش رو خواهد داشت.
منبع: Reuters

ایمیل خود را وارد کنید:


Delivered by FeedBurner

0 نظرات:

Post a Comment