چگونه برای خود یک وب سایت بسازیم؟

چگونه برای خود یک وب سایت بسازیم؟
بسیاری از افراد می پندارند داشتن وب سایت فقط یک آرزوست اما این چنین نیست و با کمی تلاش و پشتکار می توانید برای خود یک وب سایت بسازید و آنرا مدیریت کنید و لذت ببرید.
برای رسیدن به این هدف چند مرحله در پیش رو دارید که به ترتیب توضیح می دهم:
اولین گام - طراحی یک سایت
اولین قدم برای ساختن یک وب سایت طراحی آن می باشد. برای طراحی وب سایت خود می توانید از نرم افزارهایی مانند: Microsoft FrontPage و یا Macromedia DreamWeaver استفاده نمایید. در طراحی سایت باید نکاتی را رعایت کنید، از آن جمله می توان به حجم آن اشاره نمود، وب سایت شما باید در عین زیبایی دارای حداقل حجم باشد زیرا بسیاری از کاربران ایرانی سرعت وب پایینی دارند و در صورتی که حجم سایت شما بالا باشد دیر بارگزاری خواهد شد و بازدید کننده ناراضی بوده و احتمال بازدید دوباره تا نصف کاهش می یابد.
گام دوم - خرید یک هاست مناسب
دومین قدم برای داشتن یک وب سایت موفق تهیه یک هاست مناسب می باشد. هنگام خرید هاست باید دقت کنید که هاست مورد نظر مناسب باشد. مثلا اگر می خواهید فقط یک سایت شخصی داشته باشید تهیه 500 مگابایت هاست به معنای اتلاف هزینه است و یا اگر قصد دارید در سایت خود از ASP استفاده کنید حتما باید هاست ویندوز و در صورتی که می خواهید از زبان PHP در سایت خود استفاده نمایید حتما هاست لینوکس تهیه کنید.
هنگام خرید هاست به مواردی مانند پشتیبانی، پهنای باند، تعداد دیتابیس و ایمیل و ساب دامین نیز دقت داشته باشید. برای خرید هاست لازم نیست به شرکت یا موسسه ای مراجعه کنید می توانید به صورت آنلاین نیز هاست تهیه کنید، برای خرید هاست بصورت آنلاین به سایت پارسی نیک مراجعه کنید.
گام سوم - نصب و راه اندازی سایت
قدم سوم راه اندازی سایت است که عبارتست از آپلود فایل های لازم بر روی هاستی که خریداری نموده اید، اگر قصد دارید برنامه های خاصی مانند انجمن های فارسی یا فروشگاههای الکترونیک را بر روی سایت خود داشته باشید ابتدا باید فایلهای مربوطه را آپلود و سپس برنامه مذکور را نصب کنید.
در مورد نصب انجمن های فارسی و فروشگاههای آنلاین و دیگر برنامه های آنلاین در مقالات بعدی خواهم نوشت.
گام چهارم - تبلیغات و پیشبرد اهداف سایت
پس از راه اندازی کامل سایت نوبت به تبلیغ و پیشبرد اهداف سایت می باشد. این اهداف می تواند فروش محصولات یا معرفی شرکت و خدمات و ... باشد.
دقت داشته باشید که تبلیغ در هر سایتی برای شما مفید نخواهد بود، هنگامی که می خواهید در یک سایت یا بلاگ تبلیغ خود را قرار دهید به یک مورد باید دقت داشته باشید و آن پرطرفدار بودن و بالا بودن سایت یا بلاگی است که می خواهید درآن تبلیغ کنید. همچنین می توانید با مدیران سایتها و بلاگها توافق کرده و تبادل بنر و لینک نمایید.
همانطور که می بینید پارس آی.تی مکانی مناسب برای تبلیغ سایت یا بلاگ شماست البته با هزینه ای بسیار ناچیز، پس اگر سه قدم پیشین را با موفقیت به پایان رسانده اید هم اکنون برای تبلیغ در پارس آی.تی اقدام کنید. یک کامنت بگذارید یا با آی دی زیر تماس بگیرید:

2 نظرات:

Unknown said...

سلام

Unknown said...

من میتونم با شما تماس بگیرم

Post a Comment