چیست IT

فناوری اطلاعات چیست؟
فناوری اطلاعات یا IT شامل دو وجه است که باهم به مرور آن می پردازیم:

فناوری کامپیوتر:
همه ی ما با کامپیوتر آشنایی داریم. “ماشینی است دارای حافظه و قابل برنامه ریزی که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است.”همان طور که می دانید استفاده از کامپیوتر به طور منفرد امکان پذیر است و می تواند بسیاری از نیاز های ما را بر طرف کند. یک برنامه نویس می تواند پشت یک سیستم بنشیند و شروع به نوشتن برنامه کند. بدون آنکه احتیاج به چیز دیگری داشته باشد.IT

فناوری ارتباطات:
بی شک شما با این فناوری هم آشنایی کاملی دارد. به طور کلی “فناوری ارتباطات که فناوری ارتباط از راه دور نیز نامیده می شود، شامل تمام وسایل الکترو مغناطیسی و سیستم های مختلف جهت برقراری ارتباط از راه دور است.” مثال بارز این فناوری، تلفن، رادیو و … است که سالهاست همه ی ما جز استفاده کننده های آنها هستیم.

فناوری اطلاعات: فناوری کامپیوتر + فناوری ارتباطات:
تصور کنید شخصی دارای مقدار زیادی اطلاعات است و باید آن را برای شخص دیگری در مکانی دور بفرستد. اینجاست که دیگر فناوری کامپیوتر به تنهایی جواب گو نیست و فناوری ارتباطات نیر باید وارد عمل شود. و در این زمان است که فناوری اطلاعات شکل میگیرد. “فناوری اطلاعات، محاسبات کامپیوتری را با پیوند های ارتباطی دارای سرعت جهت حمل اطلاعات، صدا، تصاویر و … ترکیب می کند.” شبکه ی شتاب بانک های ایران می تواند مثال کاملا ملموسی برای این موضوع باشد. دسترسی آنلاین به اطلاعات خود و برداشت و واریز پول در کسری از زمان و به تبع آن صرفه جویی هنگفت در وقت و هزینه می تواند به خوبی کارکرد های بزرگ آی تی را نشان دهد.

0 نظرات:

Post a Comment